الماس داران پارسه خاورمیانه

۰۲۱-۹۱۳۰۵۱۶۱

Business Cards

هر فردی اعم از حقیقی و حقوقی برای انجام امور وارداتی و صادراتی به مجوزی احتیاج دارد که از طرف وزارت صمت و اتاق بازرگانی تایید شده باشد،که به این مجوز کارت بازرگانی گفته می شود.

Business Cards 2 1

مدت اعتبار کارت بازرگانی برای اشخاصی که پروانه بهره برداری دارند حداکثر ۵ ساله می باشد و اشخاصی که در امور تجارت فعالیت دارند یک ساله می باشد.

Business Cards 1

١-امکان واردات و صادرات

٢-ثبت نام تجاری لاتین

٣-امکان واردات و صادرات از مناطق آزاد

۴-برقراری ارتباط با تجار خارجی

۵-دریافت ویزای تجاری

۶-صدور گواهی مبدا

٧-امکان تبادل اطلاعات تجاری با کشورهای خارجی

٨مجوز شرکت در نمایشگاه های بین المللی داخلی و خارجی

٩-بهره مندی از شرایط سفر به کشورهای خارجی به عنوان بازرگان

۱۰-گسترش فعالیت های تجاری و بازرگانی در سطح جهانی

۱۱-اخذ مجوز لازم برای واردات کالاهایی که سایر افراد قادر به واردات آنها نیستند.

۱۲-مبادرت به‌حق‌العمل کاری در گمرک

۱۳-ثبت سفارش و ترخیص کالا

١-داشتن حداقل سن ۲۰ سال

٢-مدرک تحصیلی دیپلم و یا بالاتر

٣-عدم داشتن سوء پیشینه و بدهی

۴-داشتن ملک با کاربری غیر مسکونی

۵-داشتن عضویت اتاق بازرگانی

۶-داشتن شناسه ملی و یا کد ملی فعال در اداره ثبت شرکت ها

٧-عدم اشتغال در سازمان های دولتی

١-نام و نام خانوادگی

٢-تلفن همراه به نام شخص

٣-استان و شهر محل سکونت

۴-آدرس و کدپستی محل سکونت

۵-تلفن ثابت محل سکونت

۶-ایمیل(مدیرعامل)

٧-نام شرکت به انگلیسی

٨-تلفن ثابت محل فعالیت

٩-نمابر محل فعالیت

۱۰-کدپستی محل فعالیت

۱۱-ادرس محل فعالیت

۱۲-کارت عضویت یا پاسپورت

۱۳-کارت ملی(پشت و رو) و شناسنامه (صفحه اول) مدیرعامل و سهامداران

۱۴-مدرک تحصیلی معتبر و تاییدیه ی تحصیلی آن

۱۵-سند مالکیت با شناسه یکتا یا اجاره نامه با کد رهگیری معتبر با کاربری غیرمسکونی( در خصوص اشخاص حقوقی آدرس مطابق با آخرین روزنامه)

۱۶-تغییرات و اظهارنامه باشد و سند مالکیت باید به نام شرکت باشد و یا اجاره نامه باید به نام شرکت و به نمایندگی مدیر عامل باشد.

۱۷-گواهی عدم سوء پیشینه(به تاریخ به روز از سامانه عدل ایران)

۱۸-اظهارنامه ثبت دفاتر تجاری سال جاری

۱۹-برچسب صفحه اول پلمپ دفاتر سال جاری

۲۰-عکس پرسنلی رنگی با پس زمینه سفید(چنانچه عکس پرسنلی ندارید با تلفن همراه خود یک سلفی با پس زمینه سفید بگیرید.)

۲۱-نمونه امضا(برای اشخاص حقوقی مدیرعامل و مهر شرکت) و (برای اشخاص حقیقی خود فرد)

۲۲-تمام صفحات برگه قطعی مالیات و اظهارنامه مالیاتی(سال مربوطه اطلاع داده می شود.)

۲۳-شماره رهگیری پرونده الکترونیک در نظام مالیاتی

۲۴-میزان سرمایه ثبتی

۲۵-شماره شبا حساب جاری متصل به دسته چک صیادی

۲۶-کد اقتصادی

۲۷-کد کارگاهی بیمه

١-روزنامه تاسیس و تغییرات در خصوص سرمایه ثبتی

٢-تغییرات در خصوص تغییر مدیر عامل و اعضای هیئت مدیره

٣-تغییرات در خصوص تغییر آدرس

۴-لیست سهامداران به همراه درصد سهام و سمت در شرکت و حق امضا

۵-ارایه اصل و کپی مدرک تولیدی از یکی از مراجع ذیصلاح برای واحد تولیدی الزامیست.

(صنوف تولیدی دارای پروانه کسب مشمول این بند نمی گردند)

تبصره ١- افرادی که فاقد مدرک تحصیلی می باشند در صورتی که دارای معیارهای سنجش فعالیت در زمینه تجارت می باشند می توانند مدارک مربوطه را جهت تکمیل پرونده و شرکت در کمیسیون به مدیریت واحد عضویت مراجعه نمایند.

تبصره ٢- افرادی که ٣ سال متوالی سابقه تمدید کارت بازرگانی را داشته باشند،نیاز به ارائه مدرک تحصیلی ندارند.

 

*لازم به ذکر است از اسفند سال ۱۴۰۰ کلیه مدارک شما از سوی سازمان صمت استعلام گرفته می شود و در صورتی که ادارات مربوطه تایید نکنند لازم است که از اداره مربوطه پرونده را پیگیری کنید.*

۶-کارت بازرگانی اشخاص حقوقی،بنام شخص حقوقی صادر می شود و نام مدیرعامل بعنوان نماینده آن بر روی کارت بازرگانی درج و عکس وی الصاق خواهد شد.

٧-آدرس محل سکونت و محل فعالیت باید متفاوت باشد. 

٨-در خصوص کد اقتصادی علیرغم اینکه شناسه ملی یا کد ملی همان کد اقتصادی است می بایست کلیه مراحل مالیاتی در اداره مالیات انجام و نهایی شده باشد.

٩-با توجه به اینکه در حال حاضر برای تمدید کارت بازرگانی،تمدید عضویت اتاق بازرگانی با اعتبار بیش از ١ سال الزامی است، لذا بهتر است مدت دوره مورد درخواست برای کارت عضویت بین ٢ تا ۵ سال باشد.

۱۰-گواهی ماده ۱۸۶ دارایی الزامی است و بعد از اینکه از سامانه جامع تجارت درخواست ارسال شود،نامه سیستمی به حوزه مالیاتی ارسال می گردد.

۱۱-واردات در چهارچوب رشته های انتخابی امکان پذیر خواهد بود و برای صادرات کالا محدودیتی وجود ندارد.

۱۲-در صورت نداشتن کارت ملی جدید ارائه کارت ملی قبلی به همراه رسید کارت جدید الزامی است.

۱۳-برای دریافت اظهارنامه پلمپ دفاتر تجاری،ابتدا باید دفاتر پلمپ دریافت کنید و بعد از دریافت دفاتر و رسید آنها از سایت اداره ثبت شرکت ها، حضورا به اداره ثبت شرکت ها مراجعه کنید و اظهارنامه ثبت دفاتر تجاری را تایید و دریافت نمایید.

١-بدون داشتن کارت بازرگانی، بازرگانان به هیچ عنوان اجازه انجام هیچ معامله تجاری را نداشته و فعالیت های بازرگانی آنان بی اعتبار و مشمول جریمه خواهد شد.

٢-از آنجایی که دریافت کارت بازرگانی برای تجار و بازرگانان حقیقی و حقوقی یک امر ضروری می باشد،این اشخاص پس ازثبت کسب و کار خود به منظور انجام امور بازرگانی خارجی،می بایست برای اخذ این کارت بلا فاصله اقدامات لازم را انجام بدهند.

٣-این کارت فقط برای اتباع ایرانی صادر می‌شود و افرادی که تابعیت ایرانی ندارند، به‌عنوان شخص حقوقی(و نه حقیقی)می‌توانند این کارت را دریافت کنند.

اشخاص غیر ایرانی متقاضی کارت بازرگانی علاوه بر ارائه مدارک فوق به استثنای بند ۸ ملزم به ارائه تایید صلاحیت مدیران خارجی از سفارتخانه متبوعشان و ارائه کپی پروانه کار و اقامت به همراه اصل مدرک می باشند.

تذکر

١-کارمندان تمام وقت دستگاه های دولتی نمی توانند کارت بازرگانی دریافت نمایند.

٢-هر شخص بیش از یک کارت بازرگانی اعم از حقوقی یا حقیقی نمی تواند داشته باشد.

٣-برای هر واحد ملکی فقط یک کارت بازرگانی صادر می گردد.

۴-آدرس های درج شده در اظهارنامه ی ثبتی،مفاصا حساب دارائی و سند مالکیت یا اجاره نامه باید تجاری،اداری یا صنعتی باشد و با هم مطابقت داشته باشند.

tip 1

۵-حضور متقاضی کارت بازرگانی در مراحل امتحان اتاق بازرگانی(در زمان دریافت اولین کارت بازرگانی) و احراز هویت و تحویل کارت الزامی است.

۶-در شرکت های سهامی چنانچه مدت تصدی هیئت مدیره به پایان رسیده باشد ارائه روزنامه رسمی ابقاء مجدد یا تغییر هیئت مدیره الزامی است.
٧-درصورت تغییر نوع شرکت علاوه بر ارائه روزنامه رسمی تغییر،ارائه اظهارنامه مربوط به نوع فعلی شرکت صادره از اداره ثبت شرکت ها الزامی است.

tip 2

ابطال اختیاری (انصراف):

شخص حقیقی یا حقوقی می تواند از داشتن کارت بازرگانی منصرف شده و با رعایت موارد و ارائه مدارک حسب مورد با مراجعه به اتاق بازرگانی در تهران یا اتاق بازرگانی استان ها تقاضای ابطال کارت بازرگانی خود را بنماید.

ابطال اجباری:

در صورتی که بعد از صدور کارت بازرگانی مشخص شود که دارنده کارت فاقد یک یا چند شرط از شرایط دریافت کارت می‌باشد و یا بعد از صدور فاقد شرط یا شرایط مذکور گردیده است،وزارت صمت می‌تواند نسبت به ابطال کارت موضوع را به اطلاع اتاق بازرگانی و صنایع و معادن و کشاورزی حسب مورد برساند، لکن در صورتی که این امر برای اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی مشخص گردد کارت را ابطال می نماید.

‌طبق ماده ۳۰ قانون امور گمرکی اشخاصی که مرتکب قاچاق شوند اگر دارای کارت بازرگانی باشند در صورت
محکومیت علاوه بر مجازات های مربوط از عضویت اتاق‌بازرگانی و صنایع و معادن ایران و یا شعب آن در شهرستان ها به طور موقت یا دائم محروم شده و کارت بازرگانی آنان نیز باطل می‌شود و در صورتی که ‌موضوع به دادگاه ارجاع نشده باشد بنا به پیشنهاد گمرک وتشخیص کمیسیونی مرکب از نمایندگان وزارت اقتصاد و اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران‌ و اداره کل گمرک ممکن است به طور موقت یا دائم از عضویت اتاق بازرگانی وصنایع و معادن ایران محروم گردند در هر حال این اقدام مانع از تعقیب ‌مرتکب در مراجع قانونی نخواهد بود.
‌تبصره ١- محرومیت از عضویت اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران مانع از ترخیص کالایی که طبق مقررات قبل از محرومیت برای آن گشایش‌اعتبار شده یا حمل گردیده نخواهد بود.

تبصره ٢- به هر جهت ابطال کارت بازرگانی چه به صورت اختیاری و چه به صورت اجباری توسط اتاق بازرگانی هر استان انجام‌پذیر است.

١-تقاضای دارنده کارت

٢-گواهی مفاصا حساب دارایی آخرین سال مالیاتی(به همراه داشتن برگه‌ی قطعی سال‌هایی که کارت بازرگانی اعتبار داشته و همچنین ارائه اظهارنامه‌های ارزش افزوده یا اظهارنامه‌های مالیاتی)

٣-گواهی مفاصا حساب بیمه تامین اجتماعی جهت ابطال

۴-اظهارنامه ابطالی ثبت نام در دفاتر بازرگانی

۵-صورتجلسه مجمع عمومی برای شرکت‌های سهامی عام، خاص و صورتجلسه هیئت مدیره برای سایر شرکت‌ها مبنی بر ابطال کارت(در صورت عدم انحلال)

۶-تصویر روزنامه رسمی اعلام انحلال شرکت(در صورت انحلال)

٧-اصل کارت بازرگانی حقوقی

١-تقاضای دارنده کارت

٢-گواهی مفاصا حساب دارایی آخرین سال مالیاتی(به همراه داشتن برگه‌های قطعی سال‌هایی که کارت بازرگانی اعتبار داشته و همچنین ارائه اظهارنامه‌های ارزش افزوده یا اظهارنامه‌های مالیاتی)

٣-گواهی مفاصا حساب بیمه تامین اجتماعی جهت ابطال (در صورت تولیدی بودن)

۴-اصل کارت بازرگانی حقیقی

۵-اظهارنامه ابطالی ثبت نام در دفاتر بازرگانی

اگر کارت بازرگانی شخص حقوقی و حقیقی مفقود یا سرقت شود با تقاضای صاحب کارت و ارائه مدارک زیر،تعلیق کارت بازرگانی دارنده،برای جلوگیری از سوء استفاده احتمالی انجام می‌شود.

به همین منظور باید مراحل زیر را انجام دهید:

١-ارائه درخواست

٢-اطلاع به اداره آگاهی در صورت سرقت

٣-درج آگهی در روزنامه کثیرالانتشار

*نکته مهم :در صورت مفقود شدن کارت بازرگانی،ارائه ی آگهی اعلام مفقودی در روزنامه کثیرالانتشار(مبنی بر درج نام و شماره کارت بازرگانی) الزامی است.