اخبار سایت

دولت جدید، پای گردشگران را به کشور باز کند

احد عظیم زاده، رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران هم با اشاره به برگزاری جلسات رأی اعتماد وزرای دولت چهاردهم، گفت: الان فصل رونق گردشگری است و امیدواریم با عملکرد دولت جدید پای توریست به این کشور باز شود. چرا کشوری مانند ترکیه باید به اندازه نفت ایران و حتی بیشتر از آن از محل گردشگری درآمد داشته باشد و ما نداشته باشیم.

او با درخواست از هیات رئیسه اتاق ایران، برای حمایت از فعالان اقتصادی جهت حضور در نمایشگاه‌های گردشگری خارج از کشور، افزود: این رفت‌وآمدها به رونق گردشگری منجر خواهد شد.

محمد مسعودی، نایب‌رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران هم با بیان اینکه دو وزارتخانه ورزش و جوانان و میراث فرهنگی و گردشگری به نوعی به حیاط خلوت دولت و مجلس تبدیل شده‌اند، افزود: ما می‌خواهیم این پیام از اتاق به دولت منتقل شود که این دو، وزارتخانه‌های بسیار مهمی هستند و بنابراین مدیران کاربلد و توانمندی باید وارد این وزارتخانه‌ها شوند.

در این نشست حامد عسگری، معاون بین‌الملل اتاق ایران نیز به موضوع گردشگری سلامت پرداخت و ادامه داد: متأسفانه گردشگری سلامت هنوز متولی مشخصی در کشور ندارد. بخشی از آن را وزارت بهداشت، بخشی را وزارت گردشگری و بخش دیگر را وزارت خارجه تولی گری می‌کند. این وضعیت موجب شده تا نتوانیم از مزیت‌های خود در این حوزه استفاده کنیم. به عنوان مثال شاهد هستیم که گردشگران تاجیکستانی برای درمان به کشورهایی مانند روسیه، هند، قزاقستان و آلمان سفر می‌کنند در حالی که ما به دلیل قرابت‌های فرهنگی و زبانی با این کشور مزیت‌های زیادی داریم.

او تأکید کرد: ضعف زیرساخت‌های گردشگری، ضعف زیرساخت‌های مراکز درمانی، حضور واسطه گران و دلالان غیررسمی و برخی مسائل سیاسی با کشورهای دیگر، بر رونق گردشگری سلامت ایران سایه انداخته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *