الماس داران پارسه خاورمیانه

۰۲۱-۹۱۳۰۵۱۶۱

چالش‌های شرکت‌های حمل‌ونقل دریایی در حوزه تامین اجتماعی

photo output 6

در تازه‌ترین نشست کمیسیون حمل‌ونقل اتاق تهران، مباحثی چون ابهامات ماده ۴۷ بیمه تامین ‌اجتماعی، اقدامات این کمیسیون برای برگزاری همایش روز ملی حمل‌ونقل و اخبار روز این حوزه مطرح شد و مورد بحث و بررسی فعالان این حوزه قرار گرفت..

در ابتدای این نشست، فعالان حوزه حمل‌ونقل درباره چالش‌های مربوط به بازرسی دفاتر قانونی طبق ماده ۴۷ و ۳۸ قانون تامین ‌اجتماعی به گفت‌وگو نشستند.. مهرداد اسماعیلی، از اعضای انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران در خصوص مسائلی که این سازمان و صادرکنندگان محصولات با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند، گفت: از حدود سال‌ ۱۳۹۲ موضوع بررسی صورت‌حساب‌های کشتیرانی از سمت سازمان تامین‌اجتماعی شروع شد. با تغییر رویکرد سازمان مالیاتی کشور در موضوع درآمد و هزینه‌ها،‌ سازمان‌ تامین‌اجتماعی نیز علاوه بر مسئله حقوق و دستمزدها در موضوع درآمد و هزینه‌ها هم ورود کرد. 

اسماعیلی افزود: به‌واسطه دغدغه‌‌های شرکت‌های فعال در حوزه کشتیرانی که عمدتاً از سوی شرکت‌های کانتینری و ایجنت کشتی مطرح می‌شد، انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران مسئول بررسی این موضوع شد و ما برای رفع مشکلات این شرکت‌ها، جلسات متعددی با شورای مقررات‌زدایی و سازمان تامین‌اجتماعی داشته‌ایم.

او توضیح داد که بخشی از صورت‌حساب‌های مربوط به خدمات کشتی‌رانی، توسط اپراتورها و بخش دیگری از آن توسط سازمان بنادر و دریانوردی صادر می‌شود. به‌همین خاطر، جمع‌آوری و بررسی صورت‌حساب‌ها به چالش‌ بزرگی تبدیل شده است. 

این متخصص حوزه بیمه و مالیات خاطر نشان کرد: بعد از برگزاری جلساتی که با نمایندگان سازمان تامین‌اجتماعی داشته‌ایم، امیدواریم که معاونت حقوقی و معاونت بیمه‌ای سازمان تامین‌‌اجتماعی در این زمینه اقداماتی را انجام دهند و فرآیندهای موجود اصلاح شود. قرار بر این شده است که تمامی صورت‌حساب‌هایی که مربوط به شرکت‌های تخلیه و بارگیری هستند، معاف از مسئله درآمد و هزینه‌ها شوند و این شرکت‌ها به‌عنوان صاحبان کالا از سوی سازمان تامین اجتماعی شناخته شوند. 

اسماعیلی، ضمن قدردانی از همکاری اتاق بازرگانی تهران، اتاق تعاون و سازمان تامین اجتماعی، از مهمانان این نشست که از سوی سازمان تامین اجتماعی آمده بودند‌ خواست تا فکری به حال چالش مربوط به ماده ۴۷ کنند.

بهزاد نظری، مدیرعامل انجمن حمل‌ونقل سریع نیز در ادامه به مشکلات شرکت‌های حمل کالا اشاره کرد و گفت:‌ سازمان تامین‌اجتماعی، ما را که صاحب کالا نیستیم و فقط مسئول حمل‌ کالا هستیم به روش‌های مختلف جریمه می‌کند و از ما می‌خواهد که از ایرلاین‌ها مفاصاحساب دریافت کنیم. به‌نظرم سازمان تامین‌اجتماعی فکری به حال تمام شرکت‌های حمل‌ونقل کند و فقط محدود به کشتیرانی نشود.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *